Retki kauniille Ile Aux Cerfs saarelle, Mauritius

Minibussi haki meidät hotellilta aikaisin aamulla, ajoimme reilun tunnin itärannikolle. Ile Aux Cerfsin saarelle olisi varmasti päässyt hieman edullisemmin, jos olisi kikkailut erikseen taksin, venematkan, omat ruuat jne. Päätimme kuitenkin ottaa paikallisen matkanjärjestäjän matkan, joka sisälsi kaiken mitä alla tulen kertomaan. Tämä retki maksoi kahdelta 6800 RUP mutta oli kaiken sen arvoinen. Koska asuimme hieman sivussa, ei vaihtoehtojakaan ollut montaa, esimerkiksi Grand Baiesta olisi varmasti järjestetty useampia ja erihintaisia päiväretkiä kyseiselle saarelle. Perille päästyämme menimme moottoriveneellä ensin katsomaan erästä vesiputousta ja näimme myös apinoita.

Tämän jälkeen hypättiin katamaraanin kyytiin, siellä oli ilmaiset juoma ja ruoka tarjoilut. En ole ikinä ollut katamaraanin kyydissä ja mielikuvani on siitä ollut lähinnä tylsä, siitähän puuttuu täysin vauhti. Hah! Olin jälleen ennakkoluulojen vallassa, olin väärässä. Katamaraani kyyti oli erittäin rentouttavaa ja ihanaa! Koska olimme itärannikolla, oli sää huonompi, koko päivän oli pilvistä mutta silti lämmintä. Pilvinen sää vähän harmitti, koska tänä päivänä olisi selkeä sää tuonut koko retken oikeuksiinsa. Merivesi ei kuitenkaan ollut kylmää.

Ohitimme kalafarmin, enpäs olekaan ennen sellaista nähnyt saatika kuullut sellaisesta! Pysähdyimme katamaraanilla snorklailemaan. Odotukset olivat nyt korkealla, pääsisimme jälleen snorklailemaan, kivaa! Edellisellä kerralla kun oli vähän tekniikan hakua. Nyt sain ihan susi varusteet, vettä tuli sisään heti. Piti kääntyä takaisin vaihtamaan, taas sama juttu ja lasit huurussa. Ei voi mitään, näillä mennään. Saan suolavettä silmiin ja suuhun, ei tästä tuu mitään. Hyi thyi pthyi. Tuhlasin aikaani niiden kanssa. Sain vielä uudet käyttöön ja johan alkoi merenalainen elämä näkyä! Tämä oli ehdottomasti parempi paikka kuin edellinen paikka. Täällä oli runsaasti koralleja ja paljon erilaisia kaloja, oli pitkiä ja värikkäitä, mieheni näki mustekalankin. Näin albiino kaloja, sinisiä kaloja, tosi pitkän ja kapean kalan jolla oli sika pitkä nokka.

Sain jonkun ”paniikkikohtauksen” kun löin polveni vahingossa koralliin, pelästyin niin vietävästi että joku kala nappas kiinni (pelkään vähän kaloja), että rupesin kauhu huutamaan ja räpiköimään, siinä räpiköinnissä löin toisen polveni koralleihin. Tajusin sitten, että osuin vaan koralliin, eikä kukaan aikonutkaan syödä mua. Äh, tässä vaiheessa jouduin jo kääntymään takaisin, koska matkan piti jatkua eteenpäin. Harmitti, kun niin paljon aikaa meni säheltämiseen, olisi ollut paljon näkemistä veden alla.

Kalafarmi
Snorklausparkki

Snorklaamisen jälkeen söimme mahamme täyteen katamaraanilla ennen Ile Aux Cerfsin saarelle saapumista. Siellä meillä oli pari tuntia aikaa. Tämä oli todella kaunis saari, aurinkoisella säällä tämä olisi ollut aivan taivaallinen suorastaan! Saarella oli jonkin verran ”turisti aktiviteettia”, mutta me vain kävelimme ja kävimme drinksuilla. Kaksi drinksua maksoi Ile Aux Cerfsillä yht. 730 RUP (n. 20 €) oli pikkaisen kalliin puoleista, mutta silti oli niin kiva fiilis! Joku toinen ja pienempi, koskematon saari olisi ollut myös aika hienoa nähdä.

Vesi oli näin kirkasta
Osaatteko kuvitella, kuinka kaunis paikka tämä olisi selkeällä säällä?

Saarelta lähdimme kohti mannerta, missä satoi parhaillaan. Veneessä oli kiva yhteishenki, meitä oli joku lähemmäs parikymmentä ja oli sekoitus monesta eri kulttuurista. Tosi mukava retki, etenkin katamaraani ja saaren kauneus jäi hyvin mieleen!

Rommikolaa

0 kommenttia

• Unknown

Kova on osotus tulevalle matkalle. Ensimmäinen reissu Mauritiukselle odotettavissa maaliskuussa. Hienoa,että matkustavaiset jaksavat jakaa hienoja kuvia ja tekstejä reissuista. Nämäkin olivat oiva apu suunnitelmien tekemiseen. Mukavia reissuja vastaisuudessakin!

• Elina

Kiitos! 🙂 Mukava kuulla että näistä oli apua! Lupaan että teillä tulee olemaan aivan ihana matka Mauritiukselle, sen verran ihana paikka oli! Ihmiset siellä ovat aivan omaa luokkaansa. Hyvää ja rentouttavaa matkaa! 🙂