Matkakertomus: Magaluf, Mallorca

Postaus sisältää mainoslinkin, joka on merkitty *merkillä

Rantalomalla jälleen! Lähdimme 4 hengen porukassa (jälleen elokuussa) 2010 Mallorcalle. Ajoimme jo edeltävänä iltana Etelä-Suomeen ja yövyimme kiintopisteessämme Hangossa, josta aikaisin seuraavana aamuna lähdimme kohti lentokenttää. Olimme perillä Mallorcalla 10-aikaan aamulla. Matka hotellille kesti 40 min. Saimme huoneen vasta puoli kaksi, joten kävimme sitä ennen kaupassa ja syömässä.

Palma
Asuimme Magalufissa, joka on tunnettu yöelämästään. Itseasiassa meidän hotelli oli Palma Novan ja Magalufin rajamailla. Palma Nova on siis huomattavasti rauhallisempi alue ja sopii esimerkiksi paremmin lapsiperheille. Menimme usein juuri Palma Novan puolelle syömään.
Palma-Nova

Viihdyimme päivisin hotellimme uima-allas alueella aurinkoa ottaen. Päivät olivat koko viikon aurinkoisia ja kuumia.

*Hotelli oli Rosa Del Mar. Hotelli sijaitsi erittäin lähellä keskustaa ja uimarantaa, sijaitsi siis hyvällä paikalla, kuitenkaan ei ihan baarikadun ytimessä. Hotellista ei ollut mitään moitittavaa, viihdyimme hyvin ja uima-allas alue oli tosi kiva! En tiedä miten onnistun aina valitsemaan hotellin niin, ettei siitä ole mitään moitittavaa, vai enkö osaa vain katsoa asioita kriittisesti 😉

Ostimme ensimmäisenä päivänä liput Tieston keikalle, kun sattui esiintymään siellä juuri silloin kun olimme siellä. Vähän mahtavaa! Me tytöt olimme aivan fiiliksissä, ystäväni mies joka oli myös reissulla mukana, joutui vain tyytyä ja tulla meidän mukaan!

Jonkin verran tästä reissusta, oli yöelämä painoitteista. Kävimme iltaisin Glade Vikingissä, E4:anissa, Grabbarna Grusissa tai Casablanca nimisissä baareissa. Kaverillani oli siellä tuttuja, joten seurusteltiin siellä iltaisin. En tiedä mistä saimme seuraamme Espanjalaisen kutsumamme ”iilimadon” joka roikkui meidän koko porukan seurassa puoli viikkoa, mutta hän oli hieman… kröhöm, jälkeenpäin legendaarinen ”rasvaletti”. Porukkamme pääsi kuitenkin aika moneen paikkaan ilmaiseksi kun hän oli mukana. Seuraavana päivänä suuntasimme Magalufin puoleiselle rannalle makoilemaan, ihana turkoosi meri. Oli tosi kuuma… Me tytöt otimme rannalla hieronnan, maksoi 10 euroa.

Illalla sain ikävän puhelun Suomesta. Ennen matkaa oli ollut hankaluuksia saada koirat hoitoon ja meinasi koko matka peruuntua sen vuoksi, kun ei matkaa edeltävänä iltana ollut asiat vielä täysin selvillä. Asiat kuitenkin lopulta järjestyivät. Sain kuitenkin lauantai yönä hätäkeskukselta puhelun, että koirani juoksevat vapaana ympäri kyliä keskellä yötä! Olin että ei voi olla totta, miten voi olla mahdollista. Olen itse Espanjassa, enkä pysty täältä käsin mitään tekemään. Siinä itku kurkussa soitin sata puhelua Suomeen. Huoli oli todella suuri, mitä siellä on oikein tapahtunut! Paljon oli epäselvyyksiä ja itsehän olin ihan sekaisin. Loma oli vasta alussa ja murehdin koko viikon koiria. Asiat kuitenkin lopulta järjestyivät, niinhän niillä on aina tapana. Se on oma lukunsa mitä oli tapahtunut, oli vain huono tuuri ja sattui inhimillinen virhe. Siinä riitti kuitenkin murehtelemista.

Mikä eläin tämä on? Ei päästy yhteisymmärrykseen 😀

Yhtenä päivänä menimme paikallisbussilla Palman Kaupunkiin, bussi maksoi 2,85 euroa suunta. Palman kaupungissa oli kivoja erilaisia hahmoja:

Shoppailtiin mm. Zarassa, C&A:ssa ja muissa pikku kaupoissa, pysähdyttiin joka paikassa melkein. Tällä meidän miespuolisella reissu kaverilla oli varmasti todella kivaa.

Yritettiin päästä katedraaliin, joka oli todella iso ja hieno mutta sisälle ei päästy!

Kävimme kuitenkin näköala tasanteella katsomassa Palman kaupungin maisemia.

Otimme sitten taksin Porto Pi ostoskeskukseen. Puolitoista tuntia, paljon kauppoja, tuli sitten ostettua paljon vaatteita. Sieltä takaisin Magalufiin maksoi taksi 14 euroa.

shopping…
shopping shopping!

Menimme yhtenä päivänä tähän ylösalaiseen ravintolaan syömään, oli aika hauska. Söin Fajitaksen, maksoi 12,50 euroa. Tämän jälkeen menimme 4D:hen, maksoi 6,60 euroa, oli ihan ok vaikka odotin parempaa (ei tälläkään kertaa Bulgarian voittanutta).

Menimme kaverini kanssa, erään rannan viimeiseen ravintolaan syömään spagettia ja juomaan sangriaa. Sangria on niin hyvää! Hienot oli mesta ja maisemat.

Sitten ilta koitti ja suuntasimme BCM:ään Tieston keikalle. Itse keikka paikka oli hieno ja iso mesta! Tiesto aloitti soittaa vasta kahdelta ja keikka kesti 4 tuntia. Oli kyllä yksi matkan kohokohdista ehdottomasti!

Matka läheni loppuaan ja meille kaikille oli tullut ”Magaluf flunssa”, kaikilla oli nuha, yskä ja kurkut kipeät. Ihan hirveä flunssainen olo. Kaikilla oli havaittavissa hieman pitkästynyt olo loppulomasta, koska kaikki oli kipeinä. Tämän jälkeen ei ole ollutkaan pitkään aikaan hinkua rantalomille? Alkoi kaupunkiloma kausi. Jos olisin Magalufin rannalle tai kadulle tipahtanut suoraan taivaalta, en olisi osannut sanoa missä maassa oikein olen, sillä tuntui, että lähes jokainen rantalomakohde on kaikki samanlaisia, hotelleja, ravintoloita rivi rivissä, samat rannat ja samat turistikaupat. Olisihan muualla päin saarta varmasti ollut nähtävää jos olisi vain lähtenyt.

Hotellimme läheisin ranta

Otin viimeisenä iltana henna tatuoinnin, koiran tassun kuvan, maksoi 7,50 euroa. Ei harmittanut lainkaan lähteä kotiin, olin jopa helpottunut. Odotin kotiinpalua todella paljon, oli ihana lähteä kotiin. Oli ollut niin suuri huoli. Siellä ne koirat olivat iloisina vastassa kun tulin kotiin! Heillä ei ollut mitään huolen häivää! Olivat kuitenkin viihtyneet hyvin hoitajieni kanssa.